Reviews zijn belangrijk voor uw website, maar hoe zorgt u ervoor dat klanten ook echt een review achterlaten? Daarnaast is ook de interactie met de klant erg belangrijk, maar niet iedereen weet hoe dit goed aangepakt kan worden. Met review maximizer, een uniek review systeem,  gaat dit ontzettend eenvoudig. Niet alleen kunnen uw klanten makkelijk een review achterlaten, of u volgen op social media, maar daarnaast heeft u zelf ook een duidelijk overzicht.

Klanten om een review vragen

Reviews zijn ontzettend belangrijk. Niet alleen voor u en uw bedrijf, maar ook voor andere potentiële klanten. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat vrijwel de meeste consumenten eerst onderzoek doen voordat zij overgaan tot het kopen van het product. Tijdens dit onderzoek lezen zij voornamelijk de reviews van andere klanten. Heeft u veel reviews en zijn deze positief? Dan is de kans dus groot dat andere consumenten ook bij u terechtkomen.

Klanten vragen om een review te schrijven kan op veel verschillende manieren, dus hoe bepaalt u dan welke manier u toepast? Wanneer u persoonlijk contact heeft met de klant kunt u hem persoonlijk vragen online een beoordeling achter te laten, maar daarnaast zijn er ook nog andere manieren. Denk bijvoorbeeld aan een subtiele tekst in de footer van uw e-mail, of een eenmalig bericht via sms of WhatsApp waarin u een verzoek stuurt voor een review. Ook zou u telefonisch contact op kunnen nemen om te kijken of alles naar wens is. aan het eind van het gesprek kunt u de klant vervolgens vragen om een review.

Review bedrijf eenvoudig bijhouden

Alle reviews bijhouden kan erg veel tijd in beslag nemen, tijd die u liever ergens anders aan besteed. Bij het gebruik van review maximizer heeft u dit probleem echter niet meer, want dankzij het board kunt u alle gegevens direct inzien.

U bepaalt zelf op welke platforms uw klanten een review achter kunnen laten. Denkt u hierbij aan Google, TripAdvisor en Facebook. Uw klanten kunnen met een enkele klik al een review achterlaten op alle platforms die zijn aangegeven. Ook kunnen zij u op deze manier eenvoudig gaan volgen via social media.

Daarnaast beschikt u over een online administratiesysteem, hiermee stelt u uw bestemmingspagina in. ook kunt u hier alle statistieken zien van elk board dat aanwezig is, en kunt u zelfs feedback krijgen over de kwaliteit van uw diensten en uw services.

Meer doen voor uw bedrijf

Naast dat u de statistieken van de verschillende reviews eenvoudig kunt inzien, kunt u nog veel meer met het systeem. Zo kunt u de klanttevredenheid meten, bestaande klanten interesseren in producten en diensten en heeft u de mogelijkheid een evaluatiescore van werknemers in te zien.

Daarnaast kunt u de rating op verschillende populaire platforms verbeteren, bijvoorbeeld google reviews verzamelen, kunt u het aantal volgers via social media laten groeien en krijgt u een hogere positie binnen de resultaten van verschillende zoekmachines. Daarnaast zorgt het systeem er ook voor dat uw vindbaarheid verhoogd wordt, blijven bestaande klanten behouden en kunnen er nieuwe klanten gecreëerd worden. Als laatste is het ook mogelijk uw prijzenlijst of menukaart te weergeven op iedere smartphone, zonder dat de gebruiker hier moeite voor hoeft te doen.

Meer klanten dankzij het makkelijke systeem

Wanneer u het systeem gaat gebruiken zal u al snel merken dat u niet alleen meer interactie heeft met de klanten, maar dat u ook meer reviews krijgt en uiteindelijk ook meer klanten. Zoals we eerder al zeiden zijn reviews ontzettend belangrijk voor potentiële klanten. Waarom zouden zij juist bij u tot de aanschaf van een product over moeten gaan? Hoe zit het met de prijs/kwaliteitverhouding en binnen hoeveel dagen wordt de bestelling verzonden? Dit zijn allemaal punten waar iemand over nadenkt wanneer zij een product aan willen schaffen. Niet alleen kijken zij dan naar het aantal reviews, maar lezen ze ook wat andere klanten hierover zeggen.

Wanneer u voldoende reviews heeft, en deze zijn louter positief, zal dit er al snel voor zorgen dat nieuwe klanten ook bij u terechtkomen. Zij schaffen vervolgens ook een dienst of product aan bij u, laten een review achter, en zorgen er op die manier voor dat er weer meer nieuwe klanten bijkomen.

Daarnaast doen uw werknemers natuurlijk ook het nodige werk. Denk bijvoorbeeld aan het contact met de klant, de nodige uitleg bij verschillende producten en hoe er wordt omgegaan met leveringsfouten. Ook dit ziet u vaak terug in de reviews, maar hoe de werknemers het doen kunt u ook eenvoudig in het systeem terugzien.